You are not logged in.

1990 Haro Group 1a

#1 2009-09-09 3:29am

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

1990 Haro Group 1a

http://bmxmuseum.com/image/dsci1725.jpg http://bmxmuseum.com/image/dsci0471_copy0.jpg http://bmxmuseum.com/image/dsci0476.jpg http://bmxmuseum.com/image/dsci0474.jpg

1990 Haro Group 1a

The Porsche of race bikes

One year only paint scheme over chrome. Rare integrated seatclamp. 100% chromo tubes. This ain't your average $50 dollar craigslist Group 1. big_smile
* Race kneesavers
* Tech-77 non-locking
* Pitbull brakes
* Z-rims
* Bullseye orange bearing
* SR laprade
* 4th gen 175mm Profiles customized
* VP-500
* GT AA Pro Compound 1.75


http://bmxmuseum.com/img/view-bike-in-museum.gif


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#2 2009-09-09 6:01am

mikel206
Pro Membermikel206
From: Seattle, WA
Signed up: 2008-03-05
Posts: 113
Bikes: 6
For Sale: 3
Website
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

Nice frame! I've been searching for one for a while. Super rare. I ordered a 90 group 1a team model bitd. Cant wait to see it when youre done.

Offline

 

#3 2009-10-30 4:30pm

leeyo
Museum Newbie
Signed up: 2006-02-17
Posts: 7
Bikes: 1
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

Had this bike when I was in high school smile Have you started on it yet?

Offline

 

#4 2009-10-30 4:41pm

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

It's getting there. wink


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#5 2009-11-04 9:50pm

squirrelsmith
Pro MemberLoves Naked Animated Girls!
From: parts unknown
Signed up: 2008-05-28
Posts: 12230
Bikes: 4
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

awesome


Wtb Sun Chinook / Levanter / Mistral Hard Ano Or Blue Ano
Please Help I've Been Looking For Months

Offline

 

#6 2009-11-30 4:24pm

squirrelsmith
Pro MemberLoves Naked Animated Girls!
From: parts unknown
Signed up: 2008-05-28
Posts: 12230
Bikes: 4
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

me want


Wtb Sun Chinook / Levanter / Mistral Hard Ano Or Blue Ano
Please Help I've Been Looking For Months

Offline

 

#7 2009-12-01 7:08am

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

squirrelsmith wrote:

me want

Me GF has taken to it mate. Sorry. lol


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#8 2009-12-01 7:28am

bmxninja
Pro Member
From: Michigan
Signed up: 2007-07-14
Posts: 4032
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

can't wait to see the completed bike pics duddy, still wish i woulda snagged it before you bro, although i do have a frame now smile


just ride it

lookin for:
-85/86 haro master f/f chrome rider shape
-Chrome double pinch flights

Offline

 

#9 2009-12-23 1:18pm

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

The more I look at this thing, the more it intrigues me. 20.35"TT?!!! WTF? Integrated clamp?!! WTF? 26.8mm Seat post?!! WTF?
I got this from Mark Anthony who got it from Poorboy who got it from where?!!!

Ninja, did the one you got have any of these features?


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#10 2010-01-16 1:30pm

kurtw
Museum Newbie
From: Manchester NH
Signed up: 2009-09-25
Posts: 23
Bikes: 6
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

such a sweet paint job! Never seen anything like it before, awesome


I turn security guards into track stars

Offline

 

#11 2010-03-12 10:26am

michaelbrian
Museum Newbie
From: Mauston, Wisconsin
Signed up: 2010-03-12
Posts: 2
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

I have this bike and have owned it since 1991.  If anyone is interested in buying it let me know. bigm_9_79@msn.com. will send pics to any interested party.  It is an awesome bike with style.  I just haven't rode since the mid 1990's and it has been in storage.

Offline

 

#12 2010-03-12 8:16pm

bmxninja
Pro Member
From: Michigan
Signed up: 2007-07-14
Posts: 4032
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

psychoduddycycles wrote:

The more I look at this thing, the more it intrigues me. 20.35"TT?!!! WTF? Integrated clamp?!! WTF? 26.8mm Seat post?!! WTF?
I got this from Mark Anthony who got it from Poorboy who got it from where?!!!

Ninja, did the one you got have any of these features?

yes sir, all of the above, i actually got it for one of my best friends i grew up with and rode with, he had one, so now hes plannin on buildin it up, thanks to hellmutt for the hookup on it


just ride it

lookin for:
-85/86 haro master f/f chrome rider shape
-Chrome double pinch flights

Offline

 

#13 2010-04-01 12:48pm

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

here's how this particular contraption ended up. Quality rider and light as F**k.
http://i39.tinypic.com/9ql388.jpg

Need a blue suede padded saddle and a beat up haro circuit board if anyone's keen.


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#14 2010-04-01 1:36pm

bmxninja
Pro Member
From: Michigan
Signed up: 2007-07-14
Posts: 4032
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

holy crap, do my eyes deceive me? is that a comp VIII on the rear and a holeshot on the front?


just ride it

lookin for:
-85/86 haro master f/f chrome rider shape
-Chrome double pinch flights

Offline

 

#15 2010-04-01 2:07pm

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

haha, yeah you need glasses son!

A primo V-trak 1.5 on the rear, (yup it does fit an ACS hoop!) and I think it's a kenda on the front. ain't killing the nice tires on a rider.

other parts:
pitbull with a non-locking tech-77
ACS hoops
Bullseyes
88 Group 1 race bars
Maxy Cross
Victor clover VP-500's
DK square
DK grips
Old ass Haro pads
SR Laprade post that i cut.

All in perfect unison to be beat on. I really like this bike. big_smile


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#16 2010-04-01 2:25pm

bmxninja
Pro Member
From: Michigan
Signed up: 2007-07-14
Posts: 4032
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

psychoduddycycles wrote:

haha, yeah you need glasses son!

A primo V-trak 1.5 on the rear, (yup it does fit an ACS hoop!) and I think it's a kenda on the front. ain't killing the nice tires on a rider.

other parts:
pitbull with a non-locking tech-77
ACS hoops
Bullseyes
88 Group 1 race bars
Maxy Cross
Victor clover VP-500's
DK square
DK grips
Old ass Haro pads
SR Laprade post that i cut.

All in perfect unison to be beat on. I really like this bike. big_smile

dammit duddy

i guess i shoulda looked at it fullsize? i was just in dream mode, my buddy chris who had the same bike bitd, thats the tires he had on it, and i so rarely see the comp VIII ,


just ride it

lookin for:
-85/86 haro master f/f chrome rider shape
-Chrome double pinch flights

Offline

 

#17 2010-07-03 7:42pm

michaelbrian
Museum Newbie
From: Mauston, Wisconsin
Signed up: 2010-03-12
Posts: 2
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

Looks good! I couldn't bring myself to sell mine... too many good memories in 20 years.  I just finished it too. When I get a chance I'll post some pics.  I put some new flight cranks, nos araya super 7x with sealed gt hubs, bear traps, and it still has the stock stem, bars and pitbull brake. Rides like a dream.

Offline

 

#18 2010-08-21 6:02am

CanadianBMX
Museum Addict
From: Nova Scotia y'all
Signed up: 2009-11-17
Posts: 1357
Bikes: 33
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

Schweet ride man ! love the colors , reminds me of some of my early 90's roadbikes ...


I collect/hoard/fix/buy/sell BMX bikes , vintage road bikes , cruisers , mtb , bikes in general ....
Also do the same with old school chevys and classic cars/trucks

Offline

 

#19 2010-09-04 11:52pm

squirrelsmith
Pro MemberLoves Naked Animated Girls!
From: parts unknown
Signed up: 2008-05-28
Posts: 12230
Bikes: 4
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

you ready to sell me the f/f and bars yet big_smile


Wtb Sun Chinook / Levanter / Mistral Hard Ano Or Blue Ano
Please Help I've Been Looking For Months

Offline

 

#20 2010-09-18 8:10pm

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

squirrelsmith wrote:

you ready to sell me the f/f and bars yet big_smile

I really, really like this bike so...barring me having to live under a bridge..that would be a NO..ever. Unless I found a nicer NOS one lol


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

#21 2010-11-08 11:16pm

squirrelsmith
Pro MemberLoves Naked Animated Girls!
From: parts unknown
Signed up: 2008-05-28
Posts: 12230
Bikes: 4
For Sale: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

psychoduddycycles wrote:

squirrelsmith wrote:

you ready to sell me the f/f and bars yet big_smile

I really, really like this bike so...barring me having to live under a bridge..that would be a NO..ever. Unless I found a nicer NOS one lol

damnit i dont blame you


Wtb Sun Chinook / Levanter / Mistral Hard Ano Or Blue Ano
Please Help I've Been Looking For Months

Offline

 

#22 2010-12-08 8:31pm

markanthony
BMXer 4 Life
From: nevada
Signed up: 2008-10-09
Posts: 6746
Bikes: 1
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

psychoduddycycles wrote:

The more I look at this thing, the more it intrigues me. 20.35"TT?!!! WTF? Integrated clamp?!! WTF? 26.8mm Seat post?!! WTF?
I got this from Mark Anthony who got it from Poorboy who got it from where?!!!

Ninja, did the one you got have any of these features?

looks so nice,that was one of the survivor frames that I came across,and reluctantly and regretfully sold.


Would like lots of bikes but the SE Hauler is one that has a lot of sentimental value to me. Anyone got one?

Offline

 

#23 2010-12-08 9:29pm

gaijin
Pro MemberResident Hutch Hater
From: Orlando, FL
Signed up: 2007-04-24
Posts: 10805
Bikes: 19
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

That looks so cool Alex. big_smile


avatar photo copyright 2012 asklite

Things I need:  Chrome MX-900s and Tech 3 (rear), 1st or 2nd gen finned Mathauser pads with original hardware.

Offline

 

#24 2010-12-11 7:26pm

poorboy
Museum Addict
From: Chicago, IL
Signed up: 2007-06-19
Posts: 1086
Bikes: 3
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

psychoduddycycles wrote:

The more I look at this thing, the more it intrigues me. 20.35"TT?!!! WTF? Integrated clamp?!! WTF? 26.8mm Seat post?!! WTF?
I got this from Mark Anthony who got it from Poorboy who got it from where?!!!

Ninja, did the one you got have any of these features?

I got it from a local thrift store for $12.21 with 3rd gen profile crank arms and spider,araya rims and late 80 Haro Kneesaver bars (race not freestyle,notice the more straight across top bar)
http://i707.photobucket.com/albums/ww75/loyalt75/PictureorVideo351-1.jpg
http://i707.photobucket.com/albums/ww75/loyalt75/PictureorVideo353.jpg
http://i707.photobucket.com/albums/ww75/loyalt75/PictureorVideo354.jpg
http://i707.photobucket.com/albums/ww75/loyalt75/PictureorVideo355.jpg
http://i707.photobucket.com/albums/ww75/loyalt75/PictureorVideo357.jpg
http://i707.photobucket.com/albums/ww75/loyalt75/PictureorVideo364.jpg

Offline

 

#25 2010-12-14 12:51am

psychoduddycycles
Pro MemberWAYYYY in the red since 1983
From: Mt. E., NJ/ NOLA
Signed up: 2006-12-31
Posts: 13469
Bikes: 10
Offline

Re: 1990 Haro Group 1a

poorboy wrote:

I got it from a local thrift store for $12.21 with 3rd gen profile crank arms and spider,araya rims and late 80 Haro Kneesaver bars (race not freestyle,notice the more straight across top bar)

$12.21 huh? lol Nice. I put a few more dollars into it.

I've had race kneesavers on it since the day I got it. Do you still have those black ones? Kinda funny I put a uni-directional back on it without knowing. I think it's telepathic. lol

Last edited by psychoduddycycles (2010-12-14 12:57am)


Sometimes, to make a paradise, you gotta release a SERPENT.

Offline

 

Board footer